Kamis, 23 Januari 2020

PESAN SINGKAT IDA SINUHUN SIWA PUTRA PARAMA DAKSA MANUABA MENGENAI PUNDUK DAWA.

PESAN SINGKAT IDA SINUHUN SIWA PUTRA PARAMA DAKSA MANUABA
MENGENAI PUNDUK DAWA.

ANG ......ANG.....ANG....NGADEG CAKRA GNI MURUB RING  CAKRA MULA DARA.
ANG.....UNG.....MANG............
TRI SAKTI 3X YANG KUPAKAI ROHANIKU BANGKIT
Matur sembah Pakulun HYANG MPU GANA, SANGHYANG PASUPATI, DEWI DANU, PUTRANJAYA dan Guru guru Gaibku.
Mangkana ling Bhatara mwah: ”Aum ranak ku kita prasamya pasajnana ta mangkana wenang sira sumendi ring  pura panataran agung catur parhyangan ratu pasek maring pundukdawa kita. Samangkana yan kita sida bhakti, kita kawenangken luputing gring tutumpur sasab mrana mwang grubug, ika siddha inusadan dening Ida Mpu Gana mwang ring desa pakraman kadurmanggalan sida kasupat denira Mpu Gana, 
Kunang mon hana sira sang amawa bhumi minta sih ing Hyang, amalaku ta huripan ing bhumin ira tekeng janman ira sapunpunan ira, den age sira anuku jiwa ring kita mwang ring sarwa dewanta, dening pangaci banten. Nimitanyan wruha sih wang ring pratekan ing yajna apan. Apa lwirnya: manusa yajna, bhuta yajna, rsi yajna, dewa yajna, pitra yajna,  nga, maka ahyun ing bhuwana sarìra mwang bhumi mandala tekeng kahyangan pundukdawa, apan maka waddhyan ing jagat.

Dipilihnya Punduk Dawa sebagai lokasi parhyangan Ida Hyang Mpu Gana. Punduk Dawa bukanlah sekedar sebuah nama.
Dia adalah Pesan.

Pura Penataran Agung Catur Parhyangan Ratu Pasek Linggih Ida Bhatara Mpu Gana di Punduk Dawa merupakan pura yang baru dibangun.

Pembangunan pura ini dikerjakan sejak 13 Desember 2016 di atas lahan 1,4 hektare di perbukitan Banjar Punduk Dawa.

Di UTAMANING UTAMA MANDALA PINAKA PURA PANATARAN AGUNG  CATUR PARHYANGAN dibangun Palinggih Padma Anglayang Linggih Ida Hyang Pasupati dan Palinggih Padmatiga Linggih Ida Hyang Tri Purusa (Hyang Gnijaya, Hyang Putranjaya, dan Dewi Danuh).

Di MADYANING UTAMA MANDALA PURA RATU PASEK LINGGIH IDA BHAYARA MPU GANA, disertai linggih pasemetonan Ida dari Panca Rsi dan palinggih lainnya.

DI NISTANING UTAMA MANDALA PURA PASIMPANGAN DALEM PED. 

"Pembangunan ini ditargetkan akan selesai 3-5 tahun mendatang. Pembangunan pura diawali paruman agung serta meminta petunjuk kepada sulinggih.

Atas berbagai pertimbangan dan petunjuk niskala tersebutlah Ida Sinuhun menetapkan Pundukdawa. Selain itu dipilih di lokasi yang berdekatan dengan sumber mata air, gunung, dan segara.

Maka, dipilihlah dan ditetapkan daerah perbukitan Punduk Dawa sebagai salah satu indikator.
Disamping petunjuk niskala tempat areal pura yang dibangun saat ini juga diyakini merupakan tempat suci.
Selain itu, dari sisi niskala Ida Sinuhun sempat menyebutkan, ciri-ciri Ida Bhatara Mpu Gana berkenan malingga (berstana) di tempat tersebut akan ditandai muncul bunyi dentuman keras.

Ternyata terbukti beberapa hari saat hendak dimulai proses pembangunnnya, sempat muncul bunyi dentuman yang didengar langsung oleh sulinggih dan Pasemetonan MGPSSR.

"Setelah proses pengerjaan dilakukan, pamedek juga sempat melihat keris yang memancarkan cahaya melayang-layang di areal utama mandala pura. 

Pembangunan Pura Penataran Agung Catur Parhyangan Ratu Pasek Linggih Ida Bhatara Mpu Gana di Punduk Dawa ini tak lepas dari permasalahan yang terjadi di Pura Dasar Bhuwana, Desa Pakraman Gelgel, Kecamatan Klungkung.

Permasalahan tersebut diduga dipicu larangan mapuja oleh pemangku kepada sulinggih dari warga Pasek di Bale Pawedan di Pura Dasar Bhuwana Gelgel beberapa waktu lalu.

Hal tersebut dikatakan sesuai dresta yang berlaku.
Larangan terhadap sulinggih muput itu akhirnya memicu warga MGPSSR mendak Ida Bhatara Mpu Gana dari Pura Dasar Bhuwana ke Pura Catur Lawa Ratu Pasek Besakih, dan sekarang dilinggihkan di Pura Ratu Pasek Punduk Dawa. 

Pamacekan Agung Ring Punduk Dawa
Uliaan jengah
Ngilangin atine ngahngah
Nepokin bikas ane pongah
Uling jani ngedengin tangkah
Suud i raga nyumbah
Sangkaning basang layah
Ngiring tetep bungah jroning manah
Yadiastun payah lan sayah jroning ayah2. 
Nuju Macekan Agung sane kesumbung pinaka unteng mautama 

Olih Tubaba Kanha
Griya Agung Bangkasa di Bongkasa

Tidak ada komentar:

Posting Komentar